Przygotowujesz stoisko targowe? Od samego początku warto zadbać o każdy detal. Przemyślana strategia w zakresie wyglądu, funkcjonalności i obsługi Twojego stoiska może przesądzić w dużym stopniu o odwiedzeniu przez gości właśnie Ciebie. W tym artykule skupimy się na trzech kluczowych cechach, aby Twoje stoisko skutecznie przyciągało uwagę odwiedzających, które koniecznie musisz znać.

Najważniejsze informacje
- Żeby Twoje stoisko targowe się wyróżniało, zadbaj o odpowiednią grafikę. Unikaj jaskrawych kolorów i złych rozmiarów, które spowodują pixele
- Wybierz odpowiedni kształt namiotu na targi – kopułowy, gwiazda albo klasyczny namiot handlowy?
- Wchodź w interakcję z odbiorcami ale unikaj nachalności
- Osoba, która reprezentuje Twoją markę na targach branżowych, powinna być przede wszystkim empatyczna i szczerze zainteresować się klientem, znać dokładnie produkt i unikać skomplikowanego słownictwa i żargonu branżowego.
- Za to osoba, która przedstawia Twoją firmę na stoisku NIE powinna opowiadać tylko o najlepszych cechach, stosować agresywnej sprzedaży czy ignorować uwag klientów
Design, który przyciąga wzrok
Wygląd Twojego stoiska targowego to pierwsza rzecz, którą zauważą uczestnicy eventu. Dlatego tak ważne jest, by jego wygląd robił wrażenie i wyróżniał się na tle sąsiadów z imprezy. Kluczowe znaczenie mają kolory – przede wszystkim, unikaj tych zbyt jaskrawych!
Zaprojektuj i zwizualizuj odpowiednio wcześniej układ elementów.
Nie zapomnij też o kształcie! Na przykład namiotów reklamowych.
Czy to będą kopułowe, czy namiot typu gwiazda. A może klasyczne stoisko handlowe?
Koniecznie pamiętaj o spójności wizualnej z identyfikacją Twojej marki – stoisko powinno od razu kojarzyć się z Twoim logo, stylem komunikacji.
Event będzie trwał do późnego wieczora? Nie zapominaj o odpowiednim oświetleniu. Dobrze dobrane światło może podkreślić najważniejsze elementy stoiska, takie jak produkty, bannery czy multimedia.
No i najważniejsze – zadbaj o porządek! Unikaj chaosu! Bo on odstrasza! A za to zadbaj, by odwiedzający mieli łatwy dostęp do niezbędnych informacji na temat Twoich produktów, lub usług.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat przygotowania grafiki i projektowania namiotu handlowego, sprawdź ten artykuł.
Wchodź w interakcję z odbiorcami
Stoisko wystawowe, które angażuje odwiedzających zostanie prędzej zapamiętane, niż te, które tego nie zrobiło. Uczestnicy eventów uwielbiają interakcję! Bo to dla nich okazja, by bliżej poznać markę, kto za nią stoi (Ciebie), a nawet przeżyć coś wyjątkowego.
- UWAGA: Nie wchodź w nachalną interakcję, która może kojarzyć się z próbą “wciśnięcia” czegoś, na przykład zatrzymywania ludzi na siłę, zasypywania ich ulotkami czy agresywnego proponowania swoich produktów.
Rozważ umieszczenie interaktywnych ekranów, na których można przejrzeć ofertę, zagrać w prostę grę związaną z Twoim produktem lub zapoznać się z materiałami wideo.
Jeśli Twoje produkty da się przetestować, na przykłady drony, kamery, odkurzacze, pozwól odwiedzającym wypróbować Twój sprzęt.
Może niekoniecznie kupią go od razu, ale na pewno wezmą pod uwagę w procesie zakupowym, kiedy będą o tym rozmyślać. O nieeee… Zepsuł mi się odkurzacz… Ale czekaj, czekaj, przecież widzieliśmy 2 miesiące temu tego robota sprzątającego od firmy X.
Kolejnym pomysłem są konkursy lub upominki w zamian za zbieranie leadów, czyli danych kontaktowych, jak np. numer telefonu czy adres e-mail. Tylko nie zapomnij o zebraniu zgód marketingowych!
Jeżeli jednak chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, jak wchodzić w interakcję z ludźmi, ale face to face, zachęcamy do przeczytania artykułu Krzysztofa Łobodzińskiego.
Profesjonalna i zaangażowana obsługa stoiska
Nawet najlepiej zaprojektowane stoisko na targi nie przyniesie efektu, jeśli nie zadbasz o odpowiednią obsługę. Stoisko stoiskiem, ale to ludzie tworzą atmosferę, która przyciąga odwiedzających. Ty, ja, my wszyscy.
Weź ze sobą zespół, który potrafi nawiązywać kontakt, budować relacje i z entuzjazmem opowiadać o produkcie, czy usłudze. Może to product manager? Albo ktoś z marketingu?
Co powinna mieć osoba reprezentująca stoisko na targach?
- Przede wszystkim wykazać się empatią i szczerze zainteresować klientem. Wtedy tworzysz wizerunek swego rodzaju opiekuna, który się o niego troszczy. Warto, by stoisko oddawało osobowość Twojej marki.
- Znać produkt. Ale tak naprawdę, a nie byleby “coś” opowiedzieć. Chyba wszyscy znamy przypadki, gdzie ktoś “próbuje” wykazać się znajomością tego, co oferuje. Najlepiej, żeby to była osoba, którą naprawdę fascynuje to, czym zajmuje się firma.
- Niby oczywiste, ale nie zawsze – taka osoba powinna mówić wyraźnie. Często zdarza się, że pod wpływem stresu mówimy za szybko, albo niewyraźnie. Warto zwrócić na to uwagę i kontrolować się
- No i chyba najważniejsze… Unikać skomplikowanego branżowego słownictwa. Nie zawsze na stoisku klient = specjalista. Używaj najprostszych zdań. Zostając przy odkurzaczach, dajmy przykład: “Mobilne urządzenie sprzątające” > Powiedz po prostu “mobilny odkurzacz”. Zamiast “wysoko precyzyjny czujnik LIDAR” powiedz “czujnik, który za pomocą lasera mierzy odległość i tworzy mapy otoczenia w 3D.
Czego przedstawiciel Twojej marki NIE powinien?
- Opowiadać tylko o najlepszych cechach i bajerach. Przestaje to być wtedy wiarygodne. Na przykład “odkurzacz nie wymaga worków na kurz” co brzmi wygodnie, ale brakuje informacji, że czyszczenie pojemnika na kurz może być mniej higieniczne.
- Stosować agresywnej sprzedaży lub nachalnie przekonywać/wywierać presję na zakup
- Ignorować uwag klientów. Krytyka lub sugestie użytkowników to cenne źródło informacji. Ba! Najcenniejsze! A ignorowanie takich opinii doprowadzi do utraty zaufania i negatywnego skojarzenia z marką.
Przeszkól pracowników, by znali odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania i potrafili dopasować prezentację do potrzeb różnych uczestników.
Podsumowanie
Widoczność stoiska na targi to efekt dobrze przemyślanego designu, kreatywnych działań i aktywnej obsługi. Tworząc stoisko na targi, pamiętaj o tych trzech kluczowych elementach. Dzięki temu Twoje stoisko wystawowe nie tylko wyróżni się na evencie, ale też przyciągnie uwagę osób, które mogą stać się Twoimi klientami. To inwestycja w wizerunek marki, która zdecydowanie się opłaci i szybko zwróci.