Gdy wszystko wokół przypomina szybki, gotowy i identyczny jak w innej knajpie, fast food, coraz częściej marzy nam się domowy obiad. Taki, który pachnie, jak coś naszego, w którym wiemy, co wrzuciliśmy do środka. Gotowe produkty, choć wygodne, jednak coraz częściej zostawiają po sobie niedosyt. Nie daje prawdziwej satysfakcji. Chcemy mieć wpływ na smak, kształt, detale. Nie interesuje nas już wybór między wersją A i B – chcemy stworzyć własną. Właśnie na tym polega kastomizacja. To nie fanaberia, ale odpowiedź na potrzebę sprawczości i indywidualności w świecie zdominowanym przez masówkę. W tym artykule dokladnie przyjrzymy się pojęciu kastomizacji, jak działa w praktyce i dlaczego dziś coraz częściej staje się podstawowym składnikiem dobrej oferty.
Kastomizacja produktów – czym tak właściwie jest?
Wyobraź sobie, że kupujesz nową parę butów. Wchodzisz na stronę i wybierasz model. Nagle, zamiast ograniczyć się do dwóch kolorów, masz do dyspozycji cały wachlarz opcji. Czerwona podeszwa? Proszę bardzo. Twoje inicjały na pięcie? No pewnie. Możesz nawet zdecydować, z jakiego materiału będzie język. I nagle powstaje coś, czego nie ma nikt inny.
Właśnie na tym polega kastomizacja (ang. customization). To moment, w którym stajesz się współtwórcą produktu. To Ty decydujesz, jak ma wyglądać efekt końcowy. Kastomizacja to po prostu możliwość dopasowania produktu pod siebie. Kolor, materiał, rozmiar, nadruk, a czasem funkcje. Wszystko zależy od Ciebie.
Jak działa kastomizacja nośników reklamowych?
Kastomizacja nośników reklamowych to sposób na to, by Twoja marka była nie tylko widoczna, ale też wyróżniała się na tle konkurencji. Chodzi o to, by standardowe materiały reklamowe, jak rollupy, flagi reklamowe czy namioty imprezowe przekształcić w nośniki skrojone idealnie pod Twoje potrzeby.
Proces kastomizacji zazwyczaj zaczyna się od wyboru nośnika. Następnie przechodzisz do kolejnych, ważnych etapów – dopasowania projektu graficznego, kolorystyki, materiałów i rozmiaru. Możesz zdecydować o każdym detalu.
Za pomocą nowych sprzętów i technologii druku, Twoje wytyczne trafiają bezpośrednio do produkcji. Bo tak, tutaj też możesz decydować o każdym szczególe.
Przykłady kastomizacji
Posłużymy się przykładem namiotów oraz flag reklamowych.
Namioty imprezowe
Standardowe, białe namioty są już przeszłością. Dzisiaj możesz decydować o wszystkim. Od elementów w konstrukcji i kolorze poszycia, przez nadruki z logo lub grafiką, aż po dodatki takie, jak ścianki boczne z Twoim sloganem, okna czy oświetlenie. Taki spersonalizowany namiot oprócz funkcji zadaszenia, staje się elementem identyfikacji wizualnej Twojej marki na eventach czy targach.
Flagi reklamowe
Wybierasz kształt flagi reklamowej, rozmiar, podstawę, a przede wszystkim projekt graficzny.
Możesz umieścić na nich logo, hasło, grafikę dopasowaną do danej kampanii czy wydarzenia. Efekt? Mobilna, lekka i przede wszystkim w 100% Twoja forma reklamy, która wzmacnia rozpoznawalność.
Odbierz bezpłatny e-book “Jak przygotować stoisko na event, które przyciąga i sprzedaje”
Sprawdź nasze artykuły blogowe
Na pierwszy rzut oka większość namiotów ekspresowych wygląda podobnie. Cztery nogi, dach, ściany, szybkie rozkładanie. W praktyce różnice wychodzą dopiero wtedy, gdy przychodzi moment prawdziwej próby. Silniejszy wiatr, częste składanie, długie trasy w busie albo sezon pracy dzień w dzień. I właśnie wtedy okazuje się, czy kupiłeś wytrzymały namiot ekspresowy, czy konstrukcję, która po dwóch eventach odchodzi do świata zepsutych produktów.
Żeby oszczędzić Ci rozczarowania, zebrałem siedem elementów, które realnie decydują o trwałości namiotu. Jeśli zwrócisz na nie uwagę przed zakupem, dostajesz gwarancję spokoju na lata.
Na evencie wszystko dzieje się szybko. Ludzie przechodzą, rozmawiają, szukają znajomych albo kolejnej atrakcji. Twoja marka ma zaledwie kilka sekund, żeby przyciągnąć uwagę. Dokładnie tyle, ile mówi zasada 5 sekund Mel Robbins, tylko że tym razem chodzi nie o Twoje działanie, ale o reakcję odbiorcy.
To czy ktoś zauważy Twoją markę, zatrzyma wzrok na komunikacie lub podejdzie bliżej, rozstrzyga się w ułamku chwili. Jeśli w tym czasie nie zdążysz przekazać dlaczego warto się zainteresować, tracisz szansę. Dlatego każdy przekaz reklamowy, niezależnie od formy czy nośnika, powinien działać błyskawicznie. Dosłownie w pięć sekund.
Internet czy outdoor – gdzie reklama działa skuteczniej? Media społecznościowe pozwalają mierzyć efekty i celnie trafiać do odbiorców, ale outdoor wciąż ma przewagę w jednym: zostaje w pamięci na dłużej. W tym artykule przyjrzymy się badaniom, które pokazują, jak różnie działają te dwa światy reklamy i dlaczego oba wciąż mają swoje miejsce w skutecznej strategii marketingowej.