Coraz częściej wśród benefitów pracowniczych, obok karty MultiSport, owocowych czwartków czy możliwości pracy zdalnej, pojawiają się imprezy firmowe. Nic dziwnego, że zyskują na popularności – w końcu przedsiębiorstwa coraz bardziej doceniają wartość zespołowej integracji i wspólnie spędzanego czasu. Jak jednak poprawić efektywność pracowników i zbudować z nimi silniejsze relacje? Dobrze zorganizowane wydarzenie może znacząco wpłynąć na morale zespołu oraz jego zaangażowanie. Nasz poradnik przeprowadzi Cię przez kluczowe etapy organizacji udanej imprezy firmowej. Od planowania aż po realizację.

Najważniejsze informacje
- Imprezy firmowe to inwestycja w ludzi, relacje i kulturę organizacyjną, które przekładają się na efektywność i sukces firmy.
- Organizacja imprezy firmowej wzmacnia integrację zespołu, poprawia komunikację i zwiększa motywację pracowników.
- Ważne jest określenie celu imprezy (integracja, świętowanie sukcesu, motywacja lub budowanie wizerunku), co ułatwia dobranie odpowiednich atrakcji i miejsca.
- Należy dokładnie zaplanować budżet uwzględniający: catering, dekoracje, zadaszenie, atrakcje, transport, upominki oraz 10% na nieprzewidziane wydatki.
Spis treści
- Jakie korzyści daje organizacja imprezy firmowej?
- Integracja i poprawa komunikacji zespołu
- Większa motywacja i zaangażowanie
- Okazja do wyróżnienia osiągnięć
- Poprawa wizerunku pracodawcy
- Budowanie relacji między działami
- Jak zorganizować udaną imprezę firmową?
- Określ cel i charakter eventu
- Ustal budżet
- Zaplanuj program eventu firmowego
- Dopasuj motyw i atmosferę imprezy firmowej
- Wybierz odpowiednią dekorację i oprawę
- Pokaż się w social mediach
- A po evencie firmowym…
Jakie korzyści daje organizacja imprezy firmowej?
Chciałbym na samym początku zaznaczyć, aby nie traktować imprezy firmowej jako koszt, lecz inwestycję. Inwestycję w ludzi, relacje i kulturę organizacyjną, która bezpośrednio przekłada się na efektywność i sukces firmy. Korzyści, które dają takie wydarzenia to:
Integracja i poprawa komunikacji zespołu
Wspólny czas spędzony poza ścianami biura pozwala pracownikom lepiej się poznać i zbudować bardziej osobiste relacje. W codziennej pracy często brakuje przestrzeni na swobodne rozmowy czy wymianę doświadczeń. Impreza firmowa jest tym miejscem, gdzie są przełamywane bariery i tworzą okazję do integracji w mniej formalnym, swobodnym klimacie. Efektem będzie większa otwartość, lepsza współpraca, większe zaufanie w miejscu pracy i wspominanie tego dnia przy ekspresie do kawy.
Większa motywacja i zaangażowanie
Pracownicy traktują imprezę firmową jako podziękowanie za ich codzienny wkład w rozwój firmy. Kiedy czują się zauważeni, są bardziej zmotywowani do działania i chętniej angażują się w nowe projekty (oczekując na kolejne wydarzenia 😉 ).
Okazja do wyróżnienia osiągnięć
Wczuj się teraz w pracownika. Jesteś na imprezie firmowej i nagle prezes po krótkiej przemowie zaczyna wyróżniać osiągnięcia pracowników. Nagle słyszysz swoje imię i nazwisko. Otrzymujesz pochwałę i nagrodę za swoją pracę. Jak się czujesz? Świetnie, prawda? Dlatego takie wydarzenia są idealnym miejscem do wyróżnienia.
Poprawa wizerunku pracodawcy
Eventy firmowe pokazują, że dba ona o swoich pracowników nie tylko w kontekście zawodowym. A kiedy czujemy się częścią zgranego i docenianego zespołu, chętniej dzielimy się swoimi pozytywnymi doświadczeniami z przedsiębiorstwem. Zarówno w rozmowach prywatnych, jak i w mediach społecznościowych.
Budowanie relacji między działami
Nie oszukujmy się, w większych organizacjach wiele kolegów i koleżanek z pracy się nie poznała. Doskonale wiesz, kim jest księgowa, IT manager i sprzedawca, ale często to jedynie znajome nazwiska z firmowych maili albo osoby mijane codziennie na korytarzu. Brakowało okazji do prawdziwej rozmowy, poznania się czy zbudowania relacji. Jednak poznając się wzajemnie, rodzą się kreatywne pomysły. Na przykład na usprawnienie współpracy między działami, albo rozbudowę firmy.
Jak zorganizować udaną imprezę firmową?
Określ cel i charakter eventu
Odpowiedz sobie na pytanie: jaki będzie cel eventu firmowego?
- Integracja zespołu – luźniejsza formuła, nastawiona na wspólną zabawę i poznanie się,
- Świętowanie sukcesu – podkreślenie osiągnięć firmy i wyróżnienie pracowników,
- Motywacja pracowników – wydarzenia, które mają pobudzić zaangażowanie. Mogą to być warsztaty rozwojowe czy szkolenia,
- Budowanie wizerunku firmy – czyli impreza z udziałem klientów lub partnerów biznesowych.
Gdy określisz cel, łatwiej będzie Ci dobrać odpowiednie atrakcje i miejsce wydarzenia.
Ustal budżet
Powinien on obejmować:
- Catering i napoje,
- Dekoracje,
- Zadaszenie, jak np. namioty eventowe,
- Atrakcje i rozrywka,
- Transport (jeśli jest potrzebny),
- Upominki dla uczestników,
- Nieprzewidziane wydatki – zarezerwuj dodatkowe 10% budżetu na ten cel. Lepiej w końcu się miło zaskoczyć, niż rozczarować brakiem pieniędzy na organizację.
Zaplanuj program eventu firmowego
- Oficjalne powitanie i ewentualne przemówienia,
- Posiłki i przerwy,
- Atrakcje i czas na integrację,
- Chwila na swobodne rozmowy,
- Zakończenie wydarzenia.
Dopasuj motyw i atmosferę imprezy firmowej
Charakter eventu firmowego powinien odpowiadać jej celowi. Inaczej zorganizujesz elegancką galę z wręczeniem nagród, a inaczej swobodną integrację przy grillu. Zastanów się, czy formalny dress code jest konieczny – w wielu przypadkach goście wolą luźniejszy strój, zwłaszcza gdy wydarzenie jest skupione tylko na integracji i relaksie. Natomiast oficjalna gala bez odpowiedniej oprawy i elegancji może stracić na randze.
Wybierz odpowiednią dekorację i oprawę
Czego nie może zabraknąć na imprezie plenerowej? Oczywiście zadaszenia! Namiot typu gwiazda nie tylko ochroni przed ewentualnym deszczem (oby mimo wszystko pogoda dopisała), ale też doda przestrzeni wyjątkowego charakteru. Dobrym pomysłem są również parasole z logo firmy, które podkreślą profesjonalny wygląd wydarzenia. Z pewnością warto mieć w swoim magazynie te produkty. Wykorzystasz je do wydarzeń w kolejnych latach.
Zadbaj także o dodatki, które zapewnią gościom wygodę i stworzą przyjemną atmosferę – leżaki, lampki, lampiony, meble ogrodowe, a na chłodniejsze wieczory koce czy nagrzewnice.
Pokaż się w social mediach
Wykorzystaj firmowego LinkedIn, Facebooka czy Instagrama, aby opublikować zdjęcia z wydarzenia. Takie posty nie tylko pokazują Twoją firmę jako atrakcyjnego pracodawcę czy partnera biznesowego, ale też mogą przyciągnąć nowych klientów. Nie zapomnij zatrudnić fotografa. Pracownicy chętnie pokażą innym, jak świetnie się bawili!
A po evencie firmowym…
- Wyślij podziękowania uczestnikom,
- Udostępnij zdjęcia z wydarzenia,
- Zbierz i przeanalizuj feedback,
- Obserwuj, jak relacje między pracownikami rozkwitają i wzrasta ich efektywność : )
Odbierz bezpłatny e-book “Jak przygotować stoisko na event, które przyciąga i sprzedaje”

Sprawdź nasze artykuły blogowe

Prowadzisz sprzedaż na targach, jarmarkach, festynach czy eventach plenerowych? W takim razie wiesz, jak ważne jest, aby Twoje stoisko przyciągało uwagę, było funkcjonalne i zapewniało komfort zarówno Tobie, jak i klientom. Kluczem do sukcesu jest odpowiednio dobrany namiot handlowy. W tym poradniku podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy jego wyborze, aby dobrze zainwestować pieniądze i uniknąć rozczarowań.

Organizacja eventu jest niczym układanie złożonej układanki. Każdy element musi idealnie pasować, aby całość zrobiła oczekiwane wrażenie. Nawet drobny błąd może sprawić, że potencjalnie świetne wydarzenie zostanie zapamiętane jako przeciętne albo wręcz chaotyczne. Dlatego warto przyjrzeć się najczęstszym pułapkom, które mogą pojawić się na drodze organizatora i dowiedzieć się, jak ich unikać, aby Twój event był sukcesem od A do Z.

Tworzenie chwytliwego sloganu reklamowego to prawdziwa sztuka. To właśnie dzięki kilku dobrze dobranym słowom możemy zapisać się w pamięci odbiorców na długo, a co za tym idzie, zwiększyć rozpoznawalność marki j sprzedaż. Ale co sprawia, że slogan działa? Czy wystarczy być kreatywnym? W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak pisać skuteczne hasła reklamowe, zastosujemy sprawdzone narzędzia, wskażemy czego unikać i wiele więcej.