Jak dbać o namiot reklamowy, aby służył nie tylko przez lato, ale przez lata i zawsze profesjonalnie prezentował Twoją markę? Regularne czyszczenie, odpowiednia konserwacja i właściwe przechowywanie to kluczowe kroki, które przedłużą jego żywotność. Dowiedz się, jak prawidłowo pielęgnować namiot reklamowy, uniknąć najczęstszych błędów i zapewnić elegancki wygląd podczas każdej imprezy czy eventu plenerowego. Sprawdź nasze praktyczne wskazówki i zadbaj o swój namiot!

Najważniejsze informacje
- Nie używaj myjek ciśnieniowych do czyszczenia namiotów!
- Nie przechowuj namiotu w wilgotnych miejscach, żeby uniknąć pleśni
- Regularnie kontroluj stelaż i poszycie namiotu handlowego
Regularnie czyść swój namiot
Brud, kurz czy osady mogą doprowadzić do uszkodzeń materiału i pogorszenia wyglądu nadruku z Twoim logo, dlatego utrzymanie odpowiedniej czystości namiotu do podstawa.
Jak prawidłowo czyścić namiot reklamowy?
- Użyj miękkiej gąbki lub szmatki oraz letniej wody z łagodnym detergentem. Unikaj silnych środków chemicznych, które mogą zniszczyć materiał lub nadruk.
- Unikaj myjek ciśnieniowych! Choć mogą wydawać się wygodne, to silny strumień wody może uszkodzić nadruk lub osłabić strukturę tkaniny.
- Po umyciu namiotu, pamiętaj o dokładnym spłukaniu. Tak, aby usunąć wszelkie resztki detergentu, które mogą prowadzić do odbarwień.
- Przed złożeniem namiotu upewnij się, że jest całkiem suchy. Wilgoć może prowadzić do rozwoju pleśni, czego chcemy uniknąć.
Namioty reklamowe a pogoda
Namioty reklamowe zaprojektowaliśmy tak, żeby wytrzymały nawet te kiepskie warunki pogodowe, ale nadmierna ekspozycja na słońce, deszcz czy silny wiatr mogą skrócić ich żywotność.
Jak chronić namiot przed gorszą pogodą?
- Unikaj długotrwałego wystawiania na słońce, bo promienie UV mogą powodować blaknięcie nadruku i osłabienie materiału, lub wybierz namiot z metodą druku odporną na blaknięcie. Na ten temat dowiesz się więcej tutaj
- Używaj dodatkowych akcesoriów zabezpieczających namiot przed wiatrem
- W zimę usuwaj śnieg gromadzący się na jego dachu, gdy warstwa śniegu osiąga grubość min. 2 cm
- Podczas opadów deszczu, regularnie usuwaj wodę gromadzącą się na dachu
- Użytkując namiot podczas porywów wiatru, co jakiś czas sprawdzaj poprawność osadzenia wszystkich kotew.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, jak chronić namiot przed pogodą, sprawdź nasz poradnik na ten temat!
Jak przechowywać namiot ekspresowy
Po zakończonym evencie warto poświęcić chwilę na właściwe przygotowanie namiotu do jego przechowywania
- Dokładnie wysusz namiot! Nigdy nie przechowuj mokrego. Nawet jeżeli planujesz go niebawem użyć jeszcze raz. Nie chcemy na nim pleśni
- Używaj torby transportowej, która chroni materiał przed zabrudzeniami, uszkodzeniami mechanicznymi i korozją
- Przechowuj namiot w suchym miejscu
Regularna kontrola techniczna
Kontrolowanie stanu technicznego swojego namiotu reklamowego jest tak samo ważne, jak jego czyszczenie. Regularne przeglądy pomogą wykryć problemy, zanim staną się poważne.
To trochę jak z samochodem – jak diagnosta powie Ci, że trzeba wymienić klocki hamulcowe, to to zrób, zanim przestanie hamować. Zaniedbaliśmy klocki, to posypały nam się kolejne części – tego nie chcemy.
Co sprawdzać w swoim namiocie?
- Stelaż – skontroluj elementy konstrukcji namiotu, takie jak nogi, szable, czy masz. W skrócie – przejrzyj dokładnie całą konstrukcję.
- Materiał – przejrzyj tkaninę pod kątem rozdarć, przetarć i uszkodzeń nadruku.
Chcesz namiot oddać do pełnego przeglądu przez nasz serwis i naprawy części na miejscu? Skontaktuj się z nami.
Podsumowanie
Zatem jak widzisz, odpowiednie dbanie o namiot eventowy jest niezbędne. Jeżeli przyłożysz do tego uwagę, to podziękujesz sobie za parę lat, bo nadal będziesz z niego korzystać. Bez konieczności ciągłej wymiany.
Odbierz bezpłatny e-book “Jak przygotować stoisko na event, które przyciąga i sprzedaje”


Planujesz event, targi, akcję promocyjną na świeżym powietrzu lub w dużej hali? Chcesz być widoczny, przyciągnąć uwagę i stworzyć profesjonalną przestrzeń dla siebie i swoich klientów? Z pewnością rozważasz namiot reklamowy. Ale chwileczkę… czym on tak naprawdę jest i dlaczego ceny potrafią być tak różne? Przyjrzymy się temu dokładnie w tym artykule i odpowiemy na wszystkie nurtujące Cię pytania.

Namiot reklamowy jest jak wizytówka XL. Rzuca się w oczy z daleka i mówi więcej, niż tysiąc słów. Ba, staje się reprezentantem Twojej marki. Twoim handlowcem i gospodarzem. Na targach i eventach to właśnie on często robi pierwsze wrażenie, a jak wiadomo, na to drugiej szansy może już nie być. Jak więc wybrać model, który będzie pasował do charakteru wydarzenia i nie zginie w tłumie? W tym artykule podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, żeby Twoje stoisko pracowało na Ciebie od pierwszej minuty.

Gdy wszystko wokół przypomina szybki, gotowy i identyczny jak w innej knajpie, fast food, coraz częściej marzy nam się domowy obiad. Taki, który pachnie, jak coś naszego, w którym wiemy, co wrzuciliśmy do środka. Gotowe produkty, choć wygodne, jednak coraz częściej zostawiają po sobie niedosyt. Nie daje prawdziwej satysfakcji. Chcemy mieć wpływ na smak, kształt, detale. Nie interesuje nas już wybór między wersją A i B – chcemy stworzyć własną. Właśnie na tym polega kastomizacja. To nie fanaberia, ale odpowiedź na potrzebę sprawczości i indywidualności w świecie zdominowanym przez masówkę. W tym artykule dokladnie przyjrzymy się pojęciu kastomizacji, jak działa w praktyce i dlaczego dziś coraz częściej staje się podstawowym składnikiem dobrej oferty.