Eksponowanie grafiki na namiocie ekspresowym. Jak zaprojektować namiot?

Jak podejść do zaprojektowania namiotu ekspresowego?

Namiot ekspresowy to bardzo specyficzny nośnik reklamy. Można zadrukować poszycie w całości, można eksponować grafikę tylko na poszczególnych jego częściach. W pierwszym przypadku nacisk kładziemy na stronę wizualną, w drugim często bierzemy pod uwagę również koszty związane z zakupem namiotu. Mniejszy budżet wcale nie oznacza, że reklama musi być skromniejsza. Należy jednak posiadać wiedzę, jak najlepiej umieścić grafikę, by spełniała swoją funkcję reklamową. Powinna być widoczna zarówno z bliska, jak i z większej odległości. Dlatego na poszczególnych częściach namiotu umieszczamy różne rodzaje grafiki czy informacje.

Jaka naprawdę jest rola dachu?

Pełni rolę nie tylko ochronną, ale również przyciąga wzrok, jeśli umieścimy na nim np. logotyp. Jednak spora część dachu jest słabo widoczna dla przechodniów, zwłaszcza idących blisko namiotu. Ugięcie dachu pod swoim ciężarem powoduje, że im bliżej ściany, tym dach bardziej płaski. Nie należy więc sytuować drobnych elementów lub napisów w jego dolnej części. Będą widoczne dopiero w pewnej odległości od namiotu.

Zwróć uwagę na falbany

Stanowią integralną część dachu, jednak są doskonale widoczne nawet dla przechodzących blisko, gdyż opadają pionowo w dół. Falbany można porównać do półek na wysokości wzroku w supermarkecie. Stawia się na nich towary najwyższej wartości podświadomie zachęcając do zakupu. Do falban przyczepiane są ściany. Grafika wyeksponowana zostaje ponad głowami innych przechodniów i tuż nad linią wzroku. Wysokość falban pozwala umieścić na nich nie tylko logotypy czy nazwę, ale też krótkie hasła reklamowe lub inne informacje o właścicielu namiotu np. adres strony internetowej. Ograniczeniem natomiast są przeszycia, które m.in. służą mocowaniu tkaniny do konstrukcji. Grafika, logotypy czy napisy nie wyglądają ładnie, gdy przecina je nić szycia, często odwracając uwagę od przekazu reklamowego.

Ściany w namiocie ekspresowym

Inną rolę spełniają nadruki poniżej falbany, na ścianach namiotu. Znaczna powierzchnia daje projektantom dużą swobodę. Tłem dla grafiki mogą być fotografie produktów, osób czy nawet elementy krajobrazu. Treść reklamy można rozwinąć - umieścić więcej informacji o ofercie lub produktach - zainteresowani mogą przyjrzeć się jej z bliska.

Jak podejść do dobierania kolorów?

Projektując namiot reklamowy z nadrukiem, musimy wiedzieć o specyfice druku sublimacyjnego. Wykonuje się go na białej tkaninie, której kolor nie zmienia się od niezadrukowanej strony. Gdy chcemy mieć swoje logo na ścianie wewnątrz namiotu, należy pomyśleć o dwustronnym poszyciu - wtedy możemy dobrać kolor ściany inny niż biały, a nawet umieścić na nim grafikę.

Gdzie najlepiej umieszczać informacje

Na dachu umieszczamy grafikę, która dokładnie nas określa. Może to być logotyp, ikona lub napis wskazujący dziedzinę, którą reprezentujemy lub charakterystyczną dla firmy. Podobnie jest z falbaną, lecz tutaj obszar zawęża się od góry i dołu i nie wszystko się zmieści (zwłaszcza pionowe znaki), chociaż jest to najlepsze miejsce na namiocie ekspresowym do umieszczenia nazwy lub haseł reklamowych. Ograniczenia możemy sobie powetować przy projektach ścian. Duża powierzchnia daje pole do popisu dla projektanta. Zadrukowane ściany można oglądać z bliska, więc jakość zdjęć i grafiki powinna spełniać najwyższe wymagania.

Odpowiednia ekspozycja

Nie da się zaprojektować zadruku na namiocie tak, aby zawsze był widoczny z każdego miejsca. Na jednej imprezie możemy mieć sąsiadów, którzy zasłonią część ścian i widoczny będzie tylko przód, kiedy indziej namiot będzie widoczny ze wszystkich stron, łącznie z jego tylną częścią.

Pamiętajmy też, że najczęściej namiotu nie ogląda się tylko z jednej strony. Często przechodnie widzą na raz dwie sąsiednie ściany lub ćwiartki dachu, na których można zawrzeć dwie różne informacje. Ale można je połączyć odpowiednią grafiką, przechodzącą z jednej ściany na drugą, tworząc zwartą, jednolitą reklamę, której przedłużeniem mogą być flagi reklamowe lub inne dodatki eventowe.


Czy ten artykuł był pomocny?

Kliknij na gwiazdkę, by ocenić artykuł

Średnia ocena: 5/5. ilość głosów: 16