Jak zaplanować udział w targach branżowych?

alt-021411900147704493114fmqvahjt.jpg

Przygotowanie stoiska na targi

Udział w targach branżowych, niezależnie od dziedziny którą zajmuje się dane przedsiębiorstwo jest wyzwaniem dla całej organizacji. Skuteczna sprzedaż jest możliwa wtedy, gdy jest spełniony szereg warunków okołotargowych. Aby te warunki spełnić, należy w pierwszej kolejności zadbać o to, by impreza targowa została przez nas oddzielona od wszelkich działań logistycznych już na etapie planowania.

Określ cele

Udział w targach w każdym wypadku poprzedzony jest analizą potrzeb i określeniem celów sprzedażowych jakie chcemy zrealizować. Targi branżowe dają nam ogromne możliwości dotarcia do wyselekcjonowanej grupy klientów i zazwyczaj - jeśli dobrze zaplanowane - okazują się strzałem w dziesiątkę pod względem sprzedażowym.

Nie sposób zaprzeczyć, że oprócz oferty przedsiębiorstwa, klientów, wiedzy merytorycznej i aparycji sprzedawców, elementem który wspomaga sprzedaż w czasie targów jest właśnie nasze stoisko. Firmy organizujące branżowe targi oferują co prawda standardową, płytową zabudowę, jednak nie daje ona szansy na zaprezentowanie się klientom w nieszablonowy i widoczny sposób. Ten typ zabudowy jest przeznaczony raczej dla mniejszych firm, które nie dysponują budżetem i zapleczem logistycznym umożliwiającym zainwestowanie we własną zabudowę targową. Niezależnie jednak od tego, czy decydujemy się na standardową zabudowę, czy własne rozwiązania w zakresie budowy stoiska, potrzebujemy odpowiedniej powierzchni.

Prototypuj

Zanim przejdziemy do zamówienia powierzchni targowej warto stworzyć szkic określający układ danych elementów na naszym stoisku. Ułatwi to z pewnością dobór najbardziej odpowiedniego miejsca w hali. Pomoże też w rozmowach i negocjacjach z koordynatorem targów w czasie zamawiania powierzchni handlowej. Poniżej prezentujemy Wam wycinek ze szkiców naszego stoiska dla targów RemaDays, które odbyły się w lutym 2016 r.

Sporządź szczegółową listę rzeczy do zabrania!

Sporządzenie szczegółowej listy rzeczy, które należy ze sobą zabrać to według nas klucz do odniesienia logistycznego sukcesu związanego z danym wyjazdem targowym. W naszym przypadku lista dotyczy nie tylko tego, z czego zbudowane jest samo stoisko, ale również wszelkich narzędzi, którymi posługują się handlowcy, a nawet osoby rozkładające stoisko reklamowe - jeżeli oczywiście delegujemy takie osoby z własnej firmy. Poniżej pokazujemy Wam wycinek z naszej listy.

alt-08630930014770553440249glthru.jpg

Wnioskuj i poprawiaj błędy

Pamiętajcie, by podczas targów notować uwagi swoich klientów oraz pracowników firmy, którzy ich obsługują. Każda, nawet najmniejsza uwaga może przyczynić się do tego, że kolejne wyjazdy będą bardziej udane i ostatecznie zapobiegną zamieszania na samym stoisku, które może wyniknąć nawet ze zbyt małej ilości długopisów czy zszywaczy do wpinania wizytówek w notes.